Čemu se vyhnout?

2. listopadu 2008 v 12:45 | Tess* |  >>Triky

To co nám tak chutná a co je zabijákem štíhlé postavy, jsou tuky a cukry, ale nejen ty zjevné, hlavně ty skryté. Ty totiž většinou nevnímáme. Například laskonka v nás vyvolává díky krému tučný dojem.

Přitom má 1230 kJ, což je o 700 kJ méně, než má třeba rakvička se šlehačkou. Z toho vyplývá, že to jak jídlo vypadá, je velmi ošidné. Tím samým způsobem se můžeme napálit, pokud jde o diapotraviny. Myslíme si totiž, že obsahují méně kalorií, protože v nich není cukr, ale umělé sladidlo, které nemá prakticky žádné kalorie. Ovšem klasické hořické trubičky jsou až o 800 kJ méně kalorické než ty pro diabetiky.

Dalším nepřítelem je pečivo. Obsahuje velké množství skrytých sacharidů. A to nejen to bílé, ale i tmavé včetně tmavého chleba. Co se týče příloh, tak například mnohem horší přílohou než knedlíky, které představují na šest kusů až 2000 kJ, jsou hranolky. Na 100 g hranolků připadne 1200 kJ. Na této hodnotě se však výrazně podílejí i tuky.

Vydatnou přílohou je také rýže: 1 porci přílohy uvaříme z 90 g syrové suroviny a toto množství má 1300 kJ. Pokud chceme uvařit rizoto, potřebujeme 150 g syrové rýže, a ta samotná, bez všech dalších ingrediencí, má 2200 kJ.
V tomto případě nejde o jídlo vhodné při hubnutí. Nemluvě o tom, že rýže má vysoký glykemický index, podobně jako knedlíky nebo hranolky.
S těstovinami je to podobné jako s rýží, 100 g mívá v průměru 1500-1600 kJ. Na přílohu jich potřebujeme 80-90 g syrových. Pokud je ale jíme samotné, může to být až 150 g, což představuje kolem 2500 kJ bez všeho ostatního a to je opravdu hodně.

Tak co tedy jíst? Nikdo neříká, že tyto jídla nesmíte jíst, že musíte přepočítávat kalorie a hlídat si je. Stačí, když zmenšíte porce, které jste schopni spořádat. Ovšem největším kalorickým bombám je lepší se vyhnout.
Řadu potravin ale lze nahradit. Pečivo můžete nahradit výrobky typu knackebrottu, přílohy nahradíte zeleninou. A co pít? Čistou vodu bez chuti. Určitě se vyhněte slazeným nápojů.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama